Версия для слабовидящих: Вкл Выкл Изображения: Вкл Выкл Размер шрифта: A A A Цветовая схема: A A A A
Версия для слабовидящих
Закрыть
Авторизация

сессия

 
Все фото

Двуреченская Надежда Александровна

Стаж работы по специальности: 4 месяца
Информация об образовании: Высшее, инженер, СибГУТИ, Многоканальные телекоммуникационные системы.
Преподаваемые дисциплины: Преподаваемые дисциплины
Расписание преподавателя
Список друзей недоступен

Список групп недоступен



Двуреченская Надежда Александровна
Сотрудник

Дата последнего входа: 21.01.2022 12:24:41
Подразделения: Кафедра физики
  • Старший преподаватель

Контактная информация

Корпус: 5 корпус
Аудитория: 305
E-MAIL:
Общий стаж: 4 месяца
Повышение квалификации: МУЦПС СибГУТИ: "Использование современных информационных технологий в преподавательской деятельности на базе MATLAB". (06.11.2018-10.11.2018)


Родилась в 1977 году в Новосибирске. В 1999 г. с отличием окончила СибГУТИ, факультет МЭС, инженер. С 2000 работала на инженерно-технических, преподавательских и административных должностях в ОАО Ростелеком, ЗАО Спецавтоматика, НГТУ, Вроцлавском технологическом университете и СибГУТИ. 


Forming a Indicators System of Digital Maturity an Educational Organization with Attributes of Sufficiency / A. Poletaikin, V. Kanev, Y. Shevtsova, N. Dvurechenskaya // 17th International Asian School-Seminar "Optimization Problems of Complex Systems (OPCS), 2021. Р. 90-95. Doi: 10.1109/OPCS53376.2021.9588793.
Подразделение: , Кафедра физики ФМТС
Авторы: Полетайкин Алексей Николаевич, Канев Валерий Семенович, Шевцова Юлия Владимировна, Двуреченская Надежда Александровна
Год публикации: 2021
Тип публикации: Статья в сборнике (в т.ч. сборники трудов конференций, не тезисы)
Файл: Digital_maturity.pdf
Аннотация: This article considers the problem of assessing the digital maturity of a higher education institution in order to determine its potential and current areas of digital transformation. The digital maturity of an organization, in this context, can reasonably be thought of as the state it has reached, described by a multidimensional vector of parameters, which allows the organization to be considered compositional mature for a given set of digital attributes. In a first approximation, a indicators system of digital maturity of a higher education institution has been formed. Two existing models have been analyzed and a proprietary model for assessing the digital maturity of a higher education institution has been developed. The totality of the indicators of the three models is considered from a systematic perspective and taking into account expert assessments of the informative value of the indicators in relation to assessing the level of digital maturity. The results of the group examination made it possible to carry out the primary selection of indicators of digital maturity that have signs of sufficiency. The main message of the study of the set of indicators is that it is possible to judge competently about the digital maturity of any organization only based on attracting sufficient indicators that characterize the effectiveness of the organization due to certain digital transformation activities. At the same time, all activities should be analysed to compare the costs of resources and the results of these activities. The results are an increase in the intellectual resource of the user of the fruits of digital transformation. Ultimately, these are the additional cognitive capacity and spiritual qualities of the well-mannered and polite persons. The latter can be characterized by a dominant influence on the structure of the uncertainty of the organization's activities. The resulting evaluation model requires further research in the context of its application in solving the problem of effective digital transformation of organizational systems.
Poletaykin, A.N.; Sinitsa, S.G.; Danilova, L.F.; Shevtsova, Y.V.; Dvurechenskaya, N.A. Information Technology for the Intelligent Analysis of Labor Market and Educational Content Matching. Preprints 2021, 2021100143 (doi: 10.20944/preprints202110.0143.v1).
Подразделение: , Кафедра физики ФМТС
Авторы: Полетайкин Алексей Николаевич, Данилова Любовь Филипповна, Шевцова Юлия Владимировна, Двуреченская Надежда Александровна
Год публикации: 2021
Тип публикации: Иные публикации
Аннотация: The article explores the task of making higher education more profession-oriented. In this context, we consider the technology of structuring and matching professional activities and content of professional education curricula with the help of ontology. This technology employs intelligent analysis of labor market and educational content matching with the aim to organize educational programs and verify professional competences based on their ontological properties. The article also considers development of a professional training cognitive map that can help design the student’s personalized educational trajectory factoring in the given parameters.
Ссылка на публикацию: https://www.preprints.org/manuscript/202110.0143/v1/download
Storozheva S., Mikidenko N., Dvurechenskaya N., Strukova E. (2021) Library Smart Systems: New Opportunities of Access to Knowledge in Online Education. In: Bylieva D., Nordmann A., Shipunova O., Volkova V. (eds) Knowledge in the Information Society. PCSF 2020, CSIS 2020. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 184. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-65857-1_24
Подразделение:
Авторы: Микиденко Наталья Леонидовна, Двуреченская Надежда Александровна, Струкова Елена Геннадьевна, Сторожева Светлана Петровна
Год публикации: 2021
Тип публикации: Статья в сборнике (в т.ч. сборники трудов конференций, не тезисы)
Индексация: Scopus
Ссылка на публикацию: https://doi.org/10.1007/978-3-030-65857-1_24
">https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85101347448&doi=10.1007%2f978-3-030-65857-1_24&partnerID=40&md5
Все публикации пользователя (29)